УКРАЇНА
Міністерство
освіти і науки
ЖАДЬКІВСЬКИЙ КОЛЕГІУМ_
ЧЕРНЯХІВСЬКОГО РАЙОНУ
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
12311, Житомирська обл., Черняхівський район,
с.Жадьки, вул. Шкільна, 1
НАКАЗ
05.01.2021 р. №
3
Про
підсумки моніторингу навичок
читання
учнів 2-4 класів
Жадьківського
колегіуму
у
І сем 2020/2021 н.р
З метою виконання
Річного плану Жадьківського колегіуму заступником директора з НВР Яковенко
Л.А. разом із вчителями 2-4 класів
здійснено перевірку техніки читання учнів 2 – 4-х класів, під час якої
зверталась увага на якість навичок читання вголос в учнів.
Мета перевірки: вивчити стан сформованості навичок читання в учнів 2–4-х класів, відповідність рівня досягнень учнів вимогам програми.
Результативність роботи
педагогів щодо сформованості в учнів навичок читання у колегіумі вивчалась також шляхом співбесід з учителями
про їх обізнаність з вимогами програм для загальноосвітніх навчальних
закладів «Літературне читання 4 кл» та «Українська мова і літературне
читання для 1-3 класів НУШ» з вимогами
до оцінювання сформованості техніки читання вголос для учнів 2-4-х класів. Це
дало змогу одержати об’єктивну характеристику роботи вчителів, виявити позитиви
в формуванні навичок читання в учнів початкових класів та внести певні
корективи щодо їх удосконалення.
В ході перевірки досліджено, що
вчителі початкових класів ознайомлені зі структурою навчальних програм, знають
і правильно розуміють їхні вимоги. Календарно-тематичне
планування складено відповідно до вимог навчальних програм, доцільно (з
урахуванням методичних рекомендацій, складності тем) проведено розподіл тем для
тематичного оцінювання, передбачено твори для вивчення напам’ять.
Перевіркою було охоплено 20 учнів
початкових класів. З них: 6 учнів 2 класу, 7 - 3 класу, 7
- 4 класу .
Перевіркою виявлено, що 4 учнів
2 класу (66%), які підлягали перевірці, читають в межах норми (від 36 до 45 слів) (вчитель Білоус Н.П.)
Аналіз правильності читання показав, що лише 1 учень (16%) прочитав правильно, не допустивши
жодної помилки (Білоус Захарій).
Спосіб
читання відповідно до програми (цілими словами) сформований у 2 учнів (33 %). У 2 класі допускається читання
словами та поскладове читання важких слів. Таким способом прочитали 2 учнів (33%).
У 1 учня (16%), Мілюкова
Валерія, не сформований спосіб читання, передбачений
програмою. Учень читає
відривними складами та не
розуміє зміст прочитаного.
Аналіз темпу читання учнів 3 класу, які
підлягали перевірці, виявив, що жоден учень не читає відповідно норми (від 65 до 70 слів) (вчитель Довга
О.М.). Найкращий результат, 58 слів, у Іваницької Валерії.
Відповідно
до вимог програми спосіб читання цілими словами та групами слів сформований на середньому рівні у 2 учнів, що становить 28 %. Плавними складами читають 3 учні (42%). У
2 учнів (28%)
( Нагурний Артем і Грабар Артем) не
сформовано правильний спосіб читання, вони читають відривними
складами,
що суттєво впливає на темп читання. Учні також не розуміють зміст прочитаного.
Аналіз перевірки навичок
читання вголос серед учнів 4 класу виявив, що 1 учениця, Садовська Ангеліна,
читає відповідно до норми (14%), вище норми
(98 слів при нормі 80-85 слів) (вчитель Крисевич Ю.Д.) В учениці
сформований правильний спосіб читання. 2 учнів (28%)
читають цілими словами
та групами слів, 4 учнів (57%)
читають плавними складами.
Результати
перевірки представлені в матеріалах, що додаються: узагальнені результати
перевірки рівня сформованості навичок читання вголос (додаток 1).
Матеріальна
база початкових класів дає змогу на сучасному науково-методичному рівні проводити уроки читання для учнів. Кабінети
забезпечені таблицями, зошитами з
друкованою основою, які були придбані за
бажанням та з ініціативи батьків, дидактичним матеріалом, посібниками для
позакласного читання.
Належна увага приділяється
класоводами позакласній роботі з предмету: проводяться бібліотечні уроки,
літературні години, екскурсії до сільської та шкільної бібліотек.
Під час проведення традиційних Тижнів
початкових класів, щороку в листопаді проводяться конкурси читців, вікторини та
турніри, мета яких полягала
в тому, щоб посилити інтерес учнів до читання, виявити і розвинути літературні
здібності дітей.
Питання
стану викладання літературного
читання, результативності навчальних досягнень учнів з даного предмета
перебувають на контролі адміністрації
колегіуму: заслуховуються на засіданнях педагогічних рад,
видаються накази, відстежується динаміка результативності показників темпу,
способу та правильності читання.
Питання формування навичок виразного й
свідомого читання, оновлення змісту літературного читання в контексті
компетентнісного підходу, розвиток розумових та пізнавальних здібностей на
уроках читання заслуховувались на засіданнях методичних комісій учителів
початкових класів.
Аналіз
ведення шкільної документації показав,
що класні журнали ведуться згідно з вимогами, проводиться поточне, тематичне
оцінювання.
Якісні
показники в 2- 4 класах свідчить про те, що навички читання учнів в основному
сформовані на середньому та початковому рівнях , якісний показник становить:
-
2 клас – 66%;
-
3 клас – 0 %;
-
4 клас - 14%.
Серед
помилок, яких припускаються учні 2-4-х класів, найпоширенішими є: пропуск і
заміна букв і закінчень у словах та неправильні наголоси в словах.
На основі вищенаведеного,
НАКАЗУЮ:
1. Учителям 2-4-х
класів:
1.1.
Проінформувати батьків про результати перевірки техніки читання.
1.2.
Систематично
здійснювати роботу щодо формування в учнів навичок швидкого, виразного і
свідомого читання, впроваджувати
спеціальні вправи для розвитку техніки читання. Посилити роботу з
учнями, які читають нижче норми.
1.3.
Із метою заохочення учнів до читання художньої
літератури в кожному класі, постійно, поповнювати бібліотеку для індивідуального
читання школярів.
1.4.
Спрямувати
роботу на підвищення темпу читання вголос, вдосконалення навичок правильності
та виразності читання, розуміння прочитаного.
1.5.
Опрацювати дане
питання на засіданні Методичної комісії.
2.
Адміністрації
колегіуму:
2.1. Тримати на постійному контролі питання навичок
читання учнів початкових класів;
2.2. Кожного семестру проводити перевірку техніки читання
учнів 2-4 класів.
Директор колегіуму
Олександр ПРУТ
Немає коментарів:
Дописати коментар