Дистанційне навчання

ЧЕРНЯХІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ЖАДЬКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ЧЕРНЯХІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

Код ЄДРПОУ 06671468

НАКАЗ

05.09.2025 р.                                        с.Жадьки                             № 32

 

Про організацію  індивідуальної

сімейної (домашньої) форми навчання 

для Давидюк Злати Максимівни

 

          Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки    України від   10.07.2019    року 

№ 955, зареєстрованого в   Міністерстві    юстиції   України 02.08.2019 р. за 

  № 852/33823  «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8», згідно Статуту Жадьківської гімназії, Освітньої програми Жадьківської гімназії на 2025-2026 навчальний рік хзі змінами та доповненнями, погодженими рішенням педагогічної ради від 02.09.2025 року (Протокол №2), з метою здобуття учнями загальної середньої освіти за індивідуальною формою (сімейна (домашня), екстернат)  для осіб, батьки яких виявили бажання організувати освітній процес самостійно з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх дітей, для забезпечення їх індивідуального темпу здобуття освіти, на підставі письмової заяви матері,

 

НАКАЗУЮ:

1.     Організувати навчання за індивідуальною сімейною (домашньою) формою навчання для здобувачки освіти 2 класу Давидюк Злати Максимівни, 03.08.2018 року народження.

2. Затвердити індивідуальний навчальний план Давидюк Злати Максимівни за сімейною (домашньою) формою складений відповідно до Освітньої програми Жадьківської гімназії.

3. Затвердити список вчителів Жадьківської гімназії, які будуть проводити поточне та підсумкове оцінювання навчальних  досягнень 4 рази на рік з навчальних предметів для здобуття освіти з розрахунку 1 академічна година, для проведення  оцінювання 1-2 академічні години (додаток 2).

4. Адміністрації закладу:

4.1. Забезпечити здобувачу освіти умови для безкоштовного користування навчальними посібниками, підручниками та іншою літературою шкільного бібліотечного фонду.                                 

        Термін: протягом періоду навчання

4.2. Ознайомити батьків та здобувачку освіти за сімейною (домашньою) формою навчання з основними положеннями про сімейну (домашню) форму здобуття освіти, навчальними програмами  з базових предметів, структурою проведення поточного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учня, критеріями їх оцінювання, зауваживши, що відповідальність за здобуття освіти учня на рівні не нижче стандартів освіти несуть батьки, або сам учень, якщо він є повнолітнім.

                                                                               Термін: до 20.09. 2025 р.

       4.3. Провести методичні консультації з педагогічними працівниками, які працюють з учнями за індивідуальною формою (сімейною (домашньою) навчання, щодо ведення  шкільної документації.

       4.4. Розробити та погодити письмово з батьками учениці графік консультацій, річного оцінювання.

4.5.  Узагальнити наказом по навчальному закладу підсумки сімейного (домашнього навчання учениці. Дане питання розглянути на засіданнях педагогічної ради, ради навчального закладу, нарадах при директорові.

   Упродовж  2025-2026 н.  р. 

         4.6. Розглянути окремим пунктом на засіданні педагогічної ради і виділити окремим пунктом у відповідному наказі переведення учнів,  які навчалися  за сімейною (домашньою), енкстернатною  формою.

 

4.7. Забезпечити право здобувачів освіти пройти повторне оцінювання у разі встановлення початкового рівня навчальних досягнень з одного або з кількох  навчальних предметів або у зв’язку з відсутністю  підсумкового оцінювання без поважних причин за потреби.

                                                                                   Термін: протягом місяця

4.8. Скласти графік проведення поточного та підсумкового оцінювання для Давидюк Злати Максимівни.                                                   Термін: до 22.09.2025 р.

4.9. Організувати оцінювання навчальних досягнень Давидюк Злати Максимівни за 2 клас з усіх навчальних предметів інваріантної складової індивідуального навчального плану.

                                                                                 Термін: до 01.06.2026 р.

4.10. Забезпечити зберігання письмових контрольних робіт здобувачки  освіти (річного оцінювання) протягом року та виставлення річних оцінок у відповідних документах.

5. Класному керівнику 2 класу:

5.1. В особові справи учениці  приготувати пакет  документів, а саме:

  • заяву від батьків або законного представника для організації сімейної (домашньої форми навчання  в 2025-2026 навчальному році;
  • згода на збір та обробку персональних даних; 
  • паспорт учня (за наявності);
  • свідоцтво про народження;
  • ідентифікаційний номер учня;
  • довідка про склад сім’ї та місця реєстрації (для оформлення класних журналів та алфавітної книги);
  • призначення вчителів з кожного предмета для індивідуальних консультацій;
  • індивідуальний навчальні плани із кількістю предметів інваріантної складової робочого навчального плану   на основі Освітньої програми закладу;
  • графік відвідування гімназії учнем  (консультації, оцінювання, атестація);
  • наказ керівника  закладу освіти.

6. Для забезпечення дотримання прав здобувачки освіти та забезпечення виконання обов’язків батьків надати інформацію до служби у справах дітей Черняхівської  селищної ради про здобувачів освіти Жадьківської гімназії, переведених  на сімейну (домашню) форму навчання.

                                                                                    Термін: 25.09.2025 р.

7. Перевести здобувачку освіти на інституційну (очну) форму відповідно до рішення педагогічної ради, якщо за результатами семестрового чи повторного оцінювання буде виставлено початковий рівень її навчальних досягнень (за потреби).

8. Учителям,  які будуть проводити оцінювання для здобувачки сімейної (домашньої) освіти:

8.1. Завдання для підсумкового оцінювання для Давидюк Злати складати з урахуванням очікуваних результатів навчання встановлених в Освітній програмі Жадьківської гімназії та навчальних програм з окремих предметів (п.6, р.1  «Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти».

8.2. Дотримуватися графіку проведення поточного та підсумкового оцінювання.

8.3. Зробити відповідні записи у журналі.

9. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

     Директор гімназії                                Олександр ПРУТ

 

                                           Додаток № 1

до наказу Жадьківської гімназії

                                                                                 від 05.09.2025 р № 32

 

Індивідуальний навчальний план

здобувачки освіти за сімейною (домашньою) формою навчання 2 класу

                                                 Давидюк Злати

складений на основі Типової освітньої програми,

розробленої під керівництвом Савченко О. Я. (для 1- 2 та 3-4 класів НУШ)

                                   затверджено Наказом МОН України від  12.08.2022 р №743

                                           Наказом Міністерства освіти і науки України

 

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

у класах

 

Класи

2

 

Укр. мова *

7

 

Англ. мова

3

 

Математика

4

 

Я досліджую світ

3

 

Дизайн і технології

1

 

Інформатика

1

 

Музичне м-во

1

 

Образотворче м-во

1

 

 

3

 

 

21+3

 

Усього

 

                          24

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

до наказу Жадьківської гімназії

                                                                                            від 05.09.2025 р № 32

 

 

СПИСОК

       учителів Жадьківської гімназії,

які будуть проводити оцінювання навчальних досягнень

для здобувачів освіти за сімейною (домашньою) формою навчання  згідно списку, наведеному у п.1 наказу Жадьківської гімназії

від 05.09.2025 р № 32 у 2025-2026 навчальному році

 

ПІБ вчителя

Категорія, звання

Предмет, який викладає

1

Король Володимир Володимирович

ІІ

Англійська мова

2

Ковтонюк Наталія Василівна

І

Початкові класи (2)

 

 

ЧЕРНЯХІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ЖАДЬКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ЧЕРНЯХІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

Код ЄДРПОУ 06671468

НАКАЗ

01.09.2025 р.                                        с.Жадьки                        № 28

 

Про організацію  індивідуальної

сімейної (домашньої) та екстернатної

форм навчання в Жадьківській гімназії

 в 2025/2026 навчальному році

 

          Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки    України від   10.07.2019    року 

№ 955, зареєстрованого в   Міністерстві    юстиції   України 02.08.2019 р. за 

  № 852/33823  «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8», згідно Статуту Жадьківської гімназії, з метою здобуття учнями загальної середньої освіти за індивідуальною формою (сімейна (домашня), екстернат)  для осіб, батьки яких виявили бажання організувати освітній процес самостійно з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх дітей, для забезпечення їх індивідуального темпу здобуття освіти, на підставі письмових заяв батьків та рішення педагогічної ради від 25.08.2025 року (Протокол № 1).

 

НАКАЗУЮ:

1.     Продовжити навчання за індивідуальною формою навчання здобувачів освіти Жадьківської гімназії згідно наступного списку:

за/п

П.І.Б

Дата народження

Клас

Форма навчання

Примітка

1

Осецька Кіра Олександрівна

05.10.2016

4

сімейна

Багатодітна.

За кордоном, Польща

2

Осецька Каріна Олександрівна

07.10.2014

6

домашня

Багатодітна.

За кордоном, Польща

3

Ігнатенко Гліб Дмитрович

21.06.2012р

8

екстернат

За кордоном, Італія

4

Левчук Олександр Миколайович

30.10.1998

9

екстернат

Вік 27 років.

 

2. Затвердити індивідуальний навчальний план здобувачів освіти за сімейною (домашньою) та екстернатною формою складений відповідно до Освітньої програми Жадьківської гімназії.

3. Затвердити список вчителів Жадьківської гімназії, які будуть проводити поточне та підсумкове оцінювання навчальних  досягнень 4 рази на рік з навчальних предметів для здобуття освіти з розрахунку 1 академічна година, для проведення  оцінювання 1-2 академічні години (додаток 2).

4. Адміністрації закладу:

4.1. Забезпечити здобувачу освіти умови для безкоштовного користування навчальними посібниками, підручниками та іншою літературою шкільного бібліотечного фонду.                                 

        Термін: протягом періоду навчання

4.2. Ознайомити батьків та здобувачів освіти за сімейною (домашньою) та екстернатною формою навчання з основними положеннями про сімейну (домашню), екстернатну форму здобуття освіти, навчальними програмами  з базових предметів, структурою проведення поточного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учня, критеріями їх оцінювання, зауваживши, що відповідальність за здобуття освіти учня на рівні не нижче стандартів освіти несуть батьки, або сам учень, якщо він є повнолітнім.

                                                                               Термін: до 20.09. 2025 р.

       4.3. Провести методичні консультації з педагогічними працівниками, які працюють з учнями за індивідуальною формою (сімейною (домашньою), екстернатною) навчання, щодо ведення  шкільної документації.

       4.4. Розробити та погодити письмово з батьками учнів, або учнями, якщо вони повнолітні   графік консультацій, річного оцінювання.

4.5.  Узагальнити наказом по навчальному закладу підсумки сімейного (домашнього), екстернатного навчання учнів. Дане питання розглянути на засіданнях педагогічної ради, ради навчального закладу, нарадах при директорові.

   Упродовж  2025-2026 н.  р. 

         4.6. Розглянути окремим пунктом на засіданні педагогічної ради і виділити окремим пунктом у відповідному наказі переведення учнів,  які навчалися  за сімейною (домашньою), енкстернатною  формою.

 

4.7. Забезпечити право здобувачів освіти пройти повторне оцінювання у разі встановлення початкового рівня навчальних досягнень з одного або з кількох  навчальних предметів або у зв’язку з відсутністю  підсумкового оцінювання без поважних причин за потреби.

                                                                                   Термін: протягом місяця

4.8. Скласти графік проведення поточного та підсумкового оцінювання для здобувачів освіти  згідно списку, наведеного у п.1. цього наказу.                                                                                                        Термін: до 22.09.2025 р.

4.9. Організувати оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за відрповідний клас з усіх навчальних предметів інваріантної складової індивідуального навчального плану.

                                                                                 Термін: до 01.06.2026 р.

4.10. Забезпечити зберігання письмових контрольних робіт здобувачів освіти (річного оцінювання) протягом року та виставлення річних оцінок у відповідних документах.

5. Класним керівникам 4, 6, 8, 9 класів:

5.1. В особові справи учнів  приготувати пакет  документів, а саме:

  • заяви від батьків або законного представника для організації сімейної (домашньої), екстернатної форми навчання  в 2025-2026 навчальному році;
  • згода на збір та обробку персональних даних; 
  • паспорт учня (за наявності);
  • свідоцтво про народження;
  • ідентифікаційний номер учня;
  • довідка про склад сім’ї та місця реєстрації (для оформлення класних журналів та алфавітної книги);
  • призначення вчителів з кожного предмета для індивідуальних консультацій;
  • індивідуальні навчальні плани із кількістю предметів інваріантної складової робочого навчального плану   на основі Освітньої програми закладу;
  • графік відвідування гімназії учнем  (консультації, оцінювання, атестація);
  • наказ керівника  закладу освіти.

6. Для забезпечення дотримання прав здобувача освіти та забезпечення виконання обов’язків батьків надати інформацію до служби у справах дітей Черняхівської  селищної ради про здобувачів освіти Жадьківської гімназії, переведених  на сімейну (домашню), екстернатну форму навчання.

                                                                                    Термін: 25.09.2025 р.

7. Перевести здобувачів освіти на інституційну (очну) форму відповідно до рішення педагогічної ради, якщо за результатами семестрового чи повторного оцінювання здобувачів освіти буде виставлено початковий рівень їх навчальних досягнень (за потреби).

8. Учителям,  які будуть проводити оцінювання для здобувачів сімейної (домашньої), екстернатної освіти:

8.1. Завдання для підсумкового оцінювання для здобувачів освіти складати з урахуванням очікуваних результатів навчання встановлених в Освітній програмі Жадьківської гімназії та навчальних програм з окремих предметів (п.6, р.1  «Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти».

8.2. Дотримуватися графіку проведення поточного та підсумкового оцінювання.

8.3. Зробити відповідні записи у журналі.

9. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

     Директор гімназії                                Олександр ПРУТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Додаток № 1

до наказу Жадьківської гімназії

                                                                                 від 01.09.2025 р № 28

 

Індивідуальний навчальний план

здобувачки освіти за сімейною (домашньою) формою навчання 4 класу

                                                 Осецької Кіри

складений на основі Типової освітньої програми,

розробленої під керівництвом Савченко О. Я. (для 1- 2 та 3-4 класів НУШ)

                                   затверджено Наказом МОН України від  12.08.2022 р №743

                                           Наказом Міністерства освіти і науки України

 

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

у класах

 

Класи

4

 

Укр. мова *

7

 

Англ. мова

3

 

Математика

5

 

Я досліджую світ

                   3

 

Дизайн і технології

1

 

Інформатика

1

 

Музичне м-во

1

 

Образотворче м-во

1

 

Фізична культура

3

 

 

22+3

 

Усього

 

25

 

 

 

Індивідуальний навчальний план

здобувачки освіти за сімейною (домашньою) формою навчання 6 класу

                                            Осецької Каріни

складений на основі типової освітньої програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021  № 235

Таблиця 1 до Типової Освітньої програми( для шкіл з українською мовою навчання)

 

Освітні галузі

Предмети

Клас

Мовно-літературна

6

Українська мова

4

Українська література

1,5

Іноземна мова(англійська)

3,5

Зарубіжна література

1

Громадянська та історична

Вступ до історії України та громадянської освіти

 

 

Історія України

0,5+0,5

 

Всесвітня історія

0,5

Громадянська освіта

0,5

Мистецька

Музичне мистецтво

0,5

Образотворче мистецтво

0,5

Математична

Математика

4

 

Алгебра

 

 

Геометрія

 

Природнича

Інтегрований курс

«Пізнаємо природу»*

1

 

Географія

1

 

Біологія

 

 

Фізика

 

 

Хімія

 

Технологічна

Технології

1

Інформатична

Інформатика

1

Соціальна і здоров’язбережувальна

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

1

 

Фінансова грамотність

 

Фізична культура

Фізична культур

3

Разом

22+3

Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами

9,5

Використано:

 

Мовно-літературна

 

Громадянська та історична

0,5

інформатична

 

Всього

0,5

Всього

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальний навчальний план

здобувача освіти за екстернатною формою навчання 8 класу

                                                         Ігнатенка Гліба

складений на основі типової освітньої програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021  № 23

Таблиця 1 доТипової освітньої програми( для шкіл з українською мовою навчання)

 

Освітні галузі

Предмети

Клас

Мовно-літературна

8

Українська мова

3

Українська література

1

Іноземна мова(англійська)

3

Зарубіжна література

1

Громадянська та історична

Вступ до історії України та громадянської освіти

 

 

Історія України

1+0,5

 

Всесвітня історія

0,5

Громадянська освіта

0,5

Мистецька

Музичне мистецтво

0,5

Образотворче мистецтво

0,5

Математична

Математика

 

 

Алгебра

2,5

 

Геометрія

1,5

Природнича

Інтегрований курс

«Пізнаємо природу»*

 

 

Географія

2

 

Біологія

2

 

Фізика

2

 

Хімія

2

Технологічна

Технології

1

Інформатична

Інформатика

1,5

Соціальна і здоров’язбережувальна

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут»

0,5

 

Фінансова грамотність

0,5

Фізична культура

Фізична культур

3

Разом

27+3

Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами

6,5

Використано:

 

Мовно-літературна

 

Громадянська та історична

0,5

інформатична

 

Всього

0,5

Всього

30

 

Індивідуальний навчальний план

здобувача освіти за екстернатною формою навчання 8 класу

Левчука Олександра

складений на основі Типової освітньої програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405

Таблиця 1

до Типової освітньої програми

( для шкіл з українською мовою навчання)

Освітні галузі

Предмети

Клас

      9

Мови і літератури

Українська мова

2

Українська література

2

Іноземна мова

3

Зарубіжна література

2

Суспільство-знавство

Історія України

1,5

Всесвітня історія

1

Основи правознавства

1

Мистецтво*

Музичне мистецтво

-

Образотворче мистецтво

-

Мистецтво

1

Алгебра

2

Геометрія

2

Біологія

2

Географія

1,5

Фізика

3

Хімія

2

Технології

Трудове навчання

1

Інформатика

2

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

Фізична культура**

3

Разом

29+3

Всього

31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

до наказу Жадьківської гімназії

                                                                                 від 01.09.2025 р № 28

 

 

СПИСОК

       учителів Жадьківської гімназії,

які будуть проводити оцінювання навчальних досягнень

для здобувачів освіти за сімейною (домашньою) та екстернатною формою навчання  згідно списку, наведеному у п.1 наказу Жадьківської гімназії

від 01.09.2025 р № 28 у 2025-2026 навчальному році

 

ПІБ вчителя

Категорія, звання

Предмет, який викладає

1

Присяжнюк Юлія Петрівна

вища

«Старший вчитель»

Українська мова

Присяжнюк Юлія Петрівна

вища

«Старший вчитель»

Українська література

 

Присяжнюк Юлія Петрівна

вища

«Старший вчитель»

Музичне мистецтво

 

Присяжнюк Юлія Петрівна

вища

«Старший вчитель»

Образотворче мистецтво

2

Король Володимир Володимирович

ІІ

Англійська мова

3

Огійчук Лариса Миколаївна

вища

Зарубіжна  література

4

Пигина Дарина Олегівна

вища

бакалавр

Історія України

Пигина Дарина Олегівна

вища

бакалавр

Всесвітня історія

Пигина Дарина Олегівна

вища

бакалавр

Основи правознавства

5

Бачук Іван Васильович

ІІ

Трудове навчання

6

Дичок Володимир Володимирович

Спец.

Алгебра

Дичок Володимир Володимирович

Спец.

Геометрія

 

Дичок Володимир Володимирович

Спец.

Фізична культура

7

Мацейчук Наталія Миколаївна

вища

старший вчитель

Біологія

 

Мацейчук Наталія Миколаївна

вища

«Старший вчитель»

Хімія

8

Чайковський Василь Петрович

вища

старший вчитель

Фізика

 

Чайковський Василь Петрович

вища

старший вчитель

Інформатика

9

Присяжнюк Володимир Михайлович

вища

«Старший вчитель»

Фізична культура

10

Прут Олександр Олександрович

Вища

Історія України

 

Прут Олександр Олександрович

Вища

Всесвітня історія

 

Прут Олександр Олександрович

Вища

Громадянська освіта

11

Довга Оксана Михайлівна

Вища

Початкові класи (4)

 

НАКАЗ

03.02.2022 р.                                                                                      №9

 

Про переведення учнів  11класу
на самоізоляцію та на
дистанційну форму навчання

Відповідно до статті 40 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", на виконання пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2", постанови Міністерства охорни здоров’я України від 06.09.2021 р. №10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»листа  «Щодо виявлених випадків COVID-19» завідуючого Черняхівським відділенням ДУ ЖОЛЦ МОЗУ    В.І.Радчика,   та з метою запобігання захворювання здобувачів освіти та працівників навчального закладу на коронавірус SARS-CoV-2,

НАКАЗУЮ:
1. Організувати дистанційну форму навчання з 04.02.2022 р. по 14.02.2022 р. для учнів 11 класу.
2.Тимчасово з 04.02.2022 р. по 14.02.2022 р. перевести учня 7 класу
на самоізоляцію.
3.Призначити відповідальною за організацію дистанційного навчання в
11 класі заступника директора з навчально-виховної роботи Яковенко Л.А.
4.Заступнику директора з з навчально-виховної роботи Яковенко Л.А.:
4.1. Проінформувати класного керівника 11 класу Мацейчук Н.М., вчителів-предметників про переведення здобувачів освіти 11 класу на самоізоляцію та на дистанційну форму навчання.
4.2. Проінформувати класного керівника 7 класу Колесник М.В. та вчителів-предметників щодо переведення учня 7 класу на самоізоляцію.
4.3.Організувати та здійснювати контроль за роботою педагогів в даний період та виконання навчальних програм згідно з розкладом.
5.Класному керівнику 11 класу Мацейчук Н.М.:
5.1.Довести до відома батьків про переведення здобувачів освіти 11 класу на самоізоляцію та на дистанційну форму навчання.
5.2.Наголосити батькам на тому, що під час проведення дистанційної форми навчання, відповідальність за життя та здоров’я своїх дітей покладено на них.
5.3. Продовжувати проводити профілактичну роботу серед учасників
освітнього процесу щодо запобігання виникнення та розповсюдження COVID -19
6.Учителю інформатики Королю В.В. надавати допомогу вчителям-предметникам та здобувачам освіти в роботі дистанційного навчання на платформах GOOGLE CLASSROOM G SUIT ,VIBER тощо.
7.Медичній сестрі Ковтонюк Т.М.:
7.1.Постійно проводити роз’яснювальну роботу із учасниками освітнього процесу щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення
симптомів коронавірусної хвороби.
7.2.Організувати додаткову обробку кабінетів хімії, історії та місць загального користування дезінфікуючими засобами.
7.3.Щоранку до 09.00 год. надавати інформацію щодо стану здоров’я дітей та їх батьків.
8.Пруту О.О. розмістити даний наказ на сайті ліцею.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з
навчально-виховної роботи Яковенко Л.А.

Директор ліцею                                                      Олександр ПРУТ  

 

З наказом ознайомлені всі учасники освітнього процесу Жадьківського ліцею.


ТАБЕЛЬ
навчальних досягнень учнів
2-4 класів
за 2019/2020 навчальний рік
учня(учениці)                    класу
Жадьківського колегіуму
Черняхівського району Житомирської області
ПІП учня
Предмети


БАЛИ
За семестр
Річні
ДПА
Підсумкові


Українська мова





Англійська мова





Математика





Я досліджую світ (природнича,
громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі)





Я досліджую світ (мовно-літературна галузь)





Трудове навчання





Інформатика





Музичне мистецтво





Образотворче мистецтво





Фізична культура





Природознавство





Я у світі

















Класний керівник
Директор                                             Олександр ПРУТ



ТАБЕЛЬ
навчальних досягнень учнів
5-11 класів
за 2019/2020 навчальний рік
учня(учениці)                    класу
Жадьківського колегіуму
Черняхівського району Житомирської області
ПІП учня
Предмети


БАЛИ
За семестр
Річні
ДПА
Підсумкові


Українська мова





Українська  література





Зарубіжна література





Іноземна мова (англ)





Іноземна мова (нім)





Історія України 





Всесвітня історія





Громадянська освіта





Математика





Алгебра і початки аналізу





Геометрія





Біологія і екологія





Географія





Фізика і астрономія





Хімія





Фізична культура





Захист Вітчизни





Інформатика





Мистецтво





Основи лісництва





Основи бджільництва





Основи правознавства





Музичне мистецтво





Образотворче мистецтво





Трудове навчання





Основи здоров’я





















































Класний керівник
Директор                                             Олександр ПРУТ

























Виконала: Марина ГАЗІЄВА
учениця 11 класу Жадьківського колегіуму
Вчитель: Олександр ПРУТ

Дослідження на тему:
«Сучасна географія трудової еміграції з України»
План
1.                Динаміка чисельності населення світу й України
2.                Міграції населення
3.                Сучасна географія трудової еміграції з України
4.                Висновки
1. Динаміка чисельності населення світу й України
Населенням називають сукупність людей, які постійно живуть на певній території. Воно є об`єктом вивчення багатьох наук: статистики, соціології, етнографії, географії населення. Питанням, пов`язаними з кількістю населення та її змінами( динамікою), займається наука демографія. Кількість населення залежить від кількості процесів, які є об`єктоми дослідження демографії.
Насамперед демографія вивчає процеси відтворення населення, тобто зміни поколінь у результаті його природного руху. Природний рух населення характеризується такими показниками, як народжуваність, смертність, природний приріст, які визначають у відносному та абсолютному значенні. Абсолютні показники – це загальна кількість народжених або померлих; відносні показники визначають у проміле або в розрахунку кількість осіб на 1000 жителів ( осіб/ тис.жителів) за певний період, зазвичай за рік.
Природний приріст – це різниця показників народжуваності та смертності. Його розрахунок за формулою:
Природний приріст (% ( проміле)) = Народжуваність (%) – Смертність (%).
Природній приріст може бути додатнім і від`ємним. Додатні показники приросту спостерігаються, якщо рівень народжуваності вищий за рівень смертності. Це норма для більшості країн світу. Утім у низці країн Європи відбувається зворотний процес. Там смертність вища, ніж народжуваність. Це явище має назву депопуляція.
Депопуляція – систематичне зменшення абсолютної чисельності населення країни або території.  Депопуляція спричиняється до того, що кожне наступне покоління чисельно менше за попереднє. При цьому відбувається «старіння населення» - зростання частки людей літнього віку. Це негативно впливає на процеси відтворення, що зрештою призводить до вимирання нації. Отже, природний рух населення впливає на його статево-вікову структуру, що визначає забезпеченість країни людьми працездатного віку. На чисельність населення також впливає механічний рух, або міграції – переміщення людей по території зазвичай зі зміною місця перебування назавжди або на певний проміжок часу.
Демографія вивчає якість населення, що передбачає його можливість самовідтворюватися. Вона характеризується такими основними показниками, як шлюбність, розлучуваність, рівень здоров`я.
Населення України, як і всього світу, через чисельні епідемії, війни, несприятливі природні процеси тривалий час зростало дуже повільно. Зокрема, на початку ХІV ст. воно становило близько 4,4 млн. осіб, через 200 років – 5,2 млн, а через 200 років – 9 млн. На початку ХІХ ст. у межах сучасної території України налічується покаж 30 млн. осіб, а на початку ХХ ст., перед Першою світовою війною, - 35,2 млн. Після Другої світової війни населення України зросло аж до 1990-х рр., і досягло максимальної позначки 52,2 млн осіб у 1993 р. Відтоді почалося неухильне скорочення. Найбільш стрімкими темпами це відбулося на межі століть, коли Україна щороку втрачала до півмільйона людей. У наш час тенденція до зменшення збігається.
 2. Міграції населення
На кількість населення певного регіону чи окремої країни, окрім природного руху, впливає механічний рух населення. Його називають міграціями.
Міграції розрізняють за тривалістю: сезонні, тимчасові та на постійне місце проживання; за керованістю: організовані, неорганізовані та примусові ( через воєнні дії, політичний тиск, природні катастрофи); за напрямом переїзду виокремлюють міграції внутрішні, тобто в межах країни, і зовнішні – до інших держав. Розрізняють також міграції за причинами ( мотивами )  переселення.
Внутрішні міграції властиві всім державам. Найчастіше спостерігається переселення людей із села до міста, що відповідає їхнім економічним, соціальним і культурним запитам. Так відбувається перерозподіл населення між великими й малими містами.
В Україні спостерігається негативне сальдо міграцій.  Нині за рахунок цього вона щороку втрачає понад 20 тис. осіб. Причому від`їжають переважно кваліфіковані робітники та науковці, а прибувають біженці й переселенці.
Важливим зовнішнім фактором, що може заохочувати, або, навпаки, стримувати міграцію, є міграційна політика урядів країн призначення. Останнім часом дефіцит робочої сили в розвинутих країнах, особливо у сфері послуг, програмуванні, фінансах тощо обумовлює більш гнучке ставлення до допуску на свої території працівників з-за кордону. Більшість країн цієї групи в умовах скорочення та старіння населення стають відкритішими для імміграції. За даними ООН, половина з них заявили, що заохочуватимуть в’їзд іноземних працівників, передовсім висококваліфікованих. Важливі законодавчі нововведення, що мають сприяти імміграції, останніми роками прийняли практично всі країни, які є основними для працівників-мігрантів з України. Такий політичний курс було підтверджено на рівні Євросоюзу. У грудні 2005 р. Єврокомісія затвердила Політичний план щодо легальної імміграції, що ознаменувало зміну імміграційної політики ЄС від раніше цілком обмежувальної до більш прагматичної і відкритої.
 3.     Сучасна географія трудової еміграції з України
Першочерговими завданнями дослідження трудових міграцій є визначення їх масштабів. Наявні в Україні джерела адміністративних даних та регулярні обстеження, на жаль, не надають достовірних відомостей про цей процес. Так, форма статистичного обліку 1-ТМ “Звіт про чисельність громадян України, які тимчасово працюють за кордоном” (дані збирає Державний центр зайнятості населення), фіксує лише тих українських трудових мігрантів, які були працевлаштовані за допомогою офіційних посередницьких структур, таких заробітчан налічується в останні роки близько 38–80 тис. осіб. Дані Держприкордонслужби щодо перетинів державного кордону, по-перше, відображають не кількість осіб, а кількість перетинів кордону – одна й та сама особа може бути зафіксована кілька разів, по-друге, не дають можливості виділити трудових мігрантів із загальної маси переїжджаючих, оскільки реальні цілі осіб часто відрізняються від декларованих. Інформація консульських служб МЗС України про кількість громадян України, які перебувають та/або яких взято на консульський облік, стосується не стільки трудових мігрантів, як осіб, які постійно мешкають за кордоном, зберігаючи українське громадянство.
Традиційно у міграціях, насамперед трудових, активніше беруть участь чоловіки. Результати першого загальнонаціонального вибіркового обстеження населення (домогосподарств) з питань трудової міграції (далі – обстеження трудової міграції 2008 р.) підтвердили це: чоловіки становлять дві третини загальної кількості трудових мігрантів (62,3%), або 6,7% загальної кількості чоловіків працездатного віку, натомість у жінок відповідне співвідношення майже вдвічі нижче (3,5%). Порівняно з результатами вибіркового обстеження «Життєві шляхи населення України», проведеного в березні 2001 р., що охопило вісім прикордонних регіонів України, серед яких шість західних областей (Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Рівненську, Чернівецьку) та дві східні (Донецьку, Луганську), частка чоловіків зменшилася – у 2001 р. чоловіки становили 69,2% серед усіх учасників трудових поїздок, або 5,8% загальної кількості чоловіків працездатного віку (відповідно жінок – 2,7%).
Характерною особливістю освітнього складу трудових мігрантів є підвищений рівень участі в них осіб з повною загальною середньою і професійно-технічною освітою (відповідно 59% і 16,4%). Натомість слід звернути увагу, що у 2001 р. частка осіб з професійно-технічною і повною загальною освітою була майже однаковою (30,7% і 35%), а у 2008 р. частка перших знизилася в 1,9 разу, а других – зросла в 0,6 разу. При цьому вдвічі збільшилася питома вага осіб з вищою (до 13,9%), переважно через підвищення освіченості жінок-мігрантів (втричі), й істотно зменшилася питома вага осіб з неповною вищою (з 15,4% до 0,9%) освітою. Відмінності освітнього рівня мігрантів з різних типів місцевості обумовлені соціально-економічним розвитком міських і сільських поселень у країні: освіченість городян вища, ніж селян. Відповідно до цього середня тривалість навчання міських мігрантів становила 11,5 р., що на 1,1 пункту перевищувала відповідний показник сільських мігрантів. Рівень освіти жінок був вищим, ніж чоловіків. При цьому різниця між освіченістю жінок і чоловіків з сільської місцевості вдвічі перевищувала таку ж різницю для городян.
Питома вага трудових мігрантів, які виїжджали працювати в Російську Федерацію і в Італію, майже однакова серед городян і селян (відповідно 47,0–49,1% і 13,2–13,7%), проте селяни вдвічі частіше виїжджали працювати в Чеську Республіку, в півтора рази частіше – в Польщу, в 1,3 разу частіше – в Угорщину. Лише в Іспанію виїжджали вдвічі частіше городяни.
У Російську Федерацію виїжджала більша частка жінок-городян, ніж жінок-селян (відповідно 35,2% і 22,5%). В Італію, Чехію, Польщу здійснювали поїздки в півтора-два рази частіше жінки з сільської місцевості, ніж городянки.
Діапазон країн, куди їздили працювати чоловіки з міських населених пунктів, був набагато ширшим, ніж із сільської місцевості. В країни категорії “інші країни” здійснювали поїздки втричі більше городян, ніж селян. У Російську Федерацію здійснювали трудові поїздки частіше чоловіки, а Італія була переважно місцем прикладання праці жінок. Якщо серед городян питома вага мігрантів, які їздили працювати в Чеську Республіку, однакова для жінок і чоловіків, то серед селян частка чоловіків істотно переважає частку жінок – відповідно 17,1% і 13,2%. Така сама ситуація у Польщі: там частка сільських жінок в 1,4 разу більша, ніж частка сільських чоловіків.
Суттєві розбіжності між географією поїздок обумовлені територіальним чинником, наближенням місця проживання населення до кордонів України, а також історичними особливостями формування різних національних груп.
Отже, основними чинниками, які визначають інтенсивність зовнішніх трудових міграцій у регіонах, є:
• близькість до державних кордонів України з іншими країнами: це полегшує і здешевлює здійснення трудової міграції, особливо сприяє збільшенню міграційної активності близькість до кордонів з країнами ЄС;
• особливості менталітету населення: загальновідомо, що низький рівень патерналістських настанов, стійка орієнтація на вирішення назрілих проблем власними зусиллями (в тому числі і шляхом трудових міграцій) притаманна мешканцям західних регіонів;
• наявність у регіоні або в безпосередній близькості від нього великих поліфункціональних міст, які часто стають привабливішими для працевлаштування для частини українських громадян, ніж зарубіжні країни;
• загальний рівень розвитку регіону: з високорозвинених регіонів відтік населення на роботу за кордон є менш інтенсивним, підвищена міграційна активність населення Луганщини вочевидь є наслідком не лише географічного положення області, а й її стабільно низького рівня людського розвитку.
4. Висновки
Протягом усієї історії людства міграційні процеси відіграють значну роль в суспільному розвитку. Розвиток трудових міграцій є необхідною умовою кількісного та якісного економічного зростання‚ механізмом досягнення відповідності між попитом на робочу силу та її пропозицією. З другого боку, в умовах низького рівня заробітної плати в державному секторі економіки та поширення безробіття, трудові міграції для багатьох верств економічно активного населення стають засобом підвищення рівня життя та уникнення бідності.
Основними країнами призначення українських заробітчан є Росія, Італія, Чеська республіка, Польща, Угорщина, Іспанія, Португалія. Загалом майже всі трудові міграції здійснюються до країн СНД та ЄС. На основі офіційно оформленого статусу найчастіше українські громадяни працювали у Чеській Республіці та Португалії, найбільша частка мігрантів без офіційного статусу спостерігалася в Польщі та Італії. Українські трудові мігранти-чоловіки зайняті переважно на будівництві, жінки – в якості домашньої прислуги, на будівництві і в торгівлі. На мою думку, на  даний час є дуже актуальним міграції населення в інші країни. Переважна частина осіб має намір виїхати в Італію – 24,62%, на другому місці Польща – 15,38%, далі США – 12,31%, Росія – 9,23%, Великобританія –7,69%, Німеччина – 6,15%, інші країни.
Аналіз проблем, які намагаються розв’язати ті, хто має намір виїхати закордон на тимчасову роботу, показує, що переважна більшість – 43,59% – хоче заробити гроші на прожиття, 20,51% – на навчання дітей, 17,95% – на квартиру, 10,26% – покинути Україну та отримати вид на проживання в іншій країні, 7,69% – заробити гроші на відкриття власної справи.
До чинників, які могли б утримати від роботи за кордоном, майже три чверті (71,79%) віднесли значне покращання матеріального добробуту сім’ї, 15,38% – хворобу одного з членів родини, 5,13% – ускладнення процедури виїзду. Отже, головною рушійною силою, яка впливає на виїзд осіб на тимчасову роботу за кордон, є чинник економічний.

Немає коментарів:

Дописати коментар