неділя, 27 серпня 2023 р.

Звіт про роботу в.о.директора Жадьківського ліцею за 2022/2023 н.р

 

  

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.

 А. Барбюс


 

ЗВІТ В.О ДИРЕКТОРА

ЖАДЬКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ

Черняхівської с/р

ЗА 2022-2023 Н. Р.ШАНОВНІ 




КОЛЕГИ, БАТЬКИ, УЧНІ!

Закінчився навчальний рік, тому звітні збори, які вже стали традиційними – це час підведення певних підсумків у роботі колективу ліцею, учнів та й безпосередньо в.о.директора на посаді протягом 2022-2023 н.р.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005 р. № 55 ми проводимо загальні збори. Для проведення зборів, ми керуємося діючим Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778 (із змінами), Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178
            Як в.о. директора ліцею, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалась Статутом ліцею, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками в.о.директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом ліцею та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Свою роботу та роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

              Освітнє середовище закладу освіти;

              Система оцінювання здобувачів освіти;

              Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

              Управлінські процеси закладу освіти.

 

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Освітній  процес у Жадьківському ліцеї Черняхівської с/р розпочався відповідно до структури навчального року  з 01 вересня 2022 року та тривав по 2 червня  2023 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого в.о директора  освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2022 року по  24 грудня 2022 року; ІІ семестр з 8 січня по 2 червня 2023 року.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне

освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. До закладу освіти практично не можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями, пандус облаштовано, але відсутні спеціальні підйомники.

 Територія закладу частково огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Територія закладу є достатньо озелененою.

 Навчальні приміщення початкової школи (навчальні кабінети, допоміжні

приміщення, туалетні кімнати) знаходяться в окремому крилі споруди.

 Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у

навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).

В ліцеї силами технічного персоналу за сприяння органів місцевого самоврядування облаштовано найпростіше укриття. Що дало можливість працювати офлайн у змішаному форматі з 02.01.2023 року .

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, у навчальних кабінетах є графік провітрювання.

 Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам

 Приміщення для харчування відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.

Результати анкетування учнів щодо комфортного перебування в закладі освіти наступні:

              89% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 11%, відповіли, що не дуже.

              90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно.

Заклад освіти підключений  до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у ліцеї і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет ліцей отримав необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи, крім того у фойє закладу, зонах рекреації, коридорах відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. А у всіх навчальних кабінетах інтернет та WІ-FІ працюють за допомогою  іншої закритої «гілки», призначеної для проведення занять у аудиторіях. Це рішення дозволило уникнути перевантаження мережі у навчальному закладі та одночасно зробило доступною для всіх дітей мережу Інтернет. Учні,  які не мають можливості підготувати необхідну для навчання інформацію з використанням Інтернету дома, спокійно можуть це зробити у навчальному закладі з використанням власних ґаджетів.  Важливою умовою функціонування безпечного освітнього середовище є наявність безпечного контенту, який запобігає доступу учнів до заборонених сайтів.    Учителі інформатики працювали у цьому напрямку та забезпечили його реалізацію.

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2022/2023 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ІРЦ ,   було організовано інклюзивне навчання у 8 кл -1 учень Міненко Василь та 9 класі – 1 учень, Присяжнюк Дмитро. Організовано роботу з  двома асистентами вчителів, які пройшли курсову  перепідготовку. На початок навчального року  для учнів з особливими освітніми потребами  розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників та соц. педагога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей.    За висновками ІРЦ введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Проте гострою проблемою залишається облаштування ресурсної кімнати для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тому це є одним із основних пріоритетних напрямків роботи адміністрації закладу на наступний навчальний рік.

Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства», у січні учні 6-8 класів відвідали тренінг «Школа без булінгу». У лютому 2022 року на педагогічній раді затверджено «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти, яке встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу.

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2022/2023навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2022/2023навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях  методичної комісії класних керівників тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи.  В навчальному закладі  оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в ліцеї у 2022/2023навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.

У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2022/2023навчальний рік, ми  можемо стверджувати, що  випадки травм знизилися. З вересня 2022 по червень 2023 року не було зафіксовано  випадків травм під час освітнього процесу та _3 випадки  побутового характеру. 

У 2023/2024 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Протягом 2022/2023 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.

Проведена соціальна паспортизація класів, ліцею. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей з інвалідністю, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів, діти-сироти, під опікою, діти-інваліди, діти з багатодітних сімей, діти з малозабезпечених сімей (за наявності відповідних довідок), діти учасників АТО.

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 7-х, 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилася зустріч учнів 9-х та 11-х класів з працівниками

служби Центру зайнятості та представниками ПТУ для орієнтування у виборі професії за сучасних умов.

Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники  супроводжують та знаходяться разом з дітьми  в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів 5-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

              класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;

              класним керівникам  1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;

              класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2022/2023 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2022/2023 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів  та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів  «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – Захист України у 10-11-х класах.

Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту (дистанційний формат для 5-11 класу) та очного формату для 1-4 класів.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Вищезазначені  документи та затверджене перспективне меню наявне, хоча через повномасштабне російське вторгнення на територію України харчування в цьому році було призупинено. Кухар Перебувала у вимушеному простої. 

 

Категорія

К-ть учнів

Примітка

1-4 класи

41

 

Малозабезпечені

 

 

Діти – учасників бойових дій

3

 

Діти -інваліди

1

 

Дитина, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи

 

 

 

 

 

Навчальний заклад укомплектований штатом кухаря. Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку, ремонт та заміна технологічного обладнання, заміна посуду здійснювалася за рахунок бюджетних коштів. Протягом 2022/2023 н.р гарячим харчуванням учні не забезпечувались. Кухар перебував у режимі «простою»

 

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

  На закінчення 2022/2023 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається  41 учень,  у 5-9 класах – 44 учнів, у 10-11 класах – 19 учнів.

Згідно з річним планом роботи  освітнього закладу  на 2022/2023 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2022/2023 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2022/2023навчального року із 105  учнів 1-11 класів:

              41 учень  1-4  класів  оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;

              98  учнів переведено  на наступний рік навчання;

              1_ учень закінчив навчання за інклюзивною  формою;

              1  учня  нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;

              не атестованих учнів немає.

Плідною роботою педагоги освітнього закладу добилися таких навчальних досягнень серед учнів 5-11  класів, лише 3 учнів   мають знань на початковому рівні ( Радіонов Сергій -8 кл., Башинська Кристіна й Ориховсьий Петро-10 кл.)

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня. 

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження  вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджений   технологійний профіль. Учні вивчають основи бджільництва і Тракторної справи. 

Мережа класів

Адміністрацією  та педагогічним колективом проведено певну роботу щодо збереження й розвитку  шкільної  мережі.

 

Структура контингенту

Навчальний рік

Поточний

Попередній

Кількість учнів

105_____

101____

Загальна кількість класів:

____10

_10__

 

Середня наповнюваність класів у 2022/2023 навчальному році становить  9 учнів. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2022/2023 навчальному році були:

              організація обліку дітей та підлітків  на території обслуговування;

              спільна робота з ДНЗ;

              контроль відвідування учнями навчальних занять;

              організація навчання за інклюзивною формою;

              індивідуальна робота з учнями та батьками;

              надання закладом якісної освіти.

 

Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами.

Основними напрямами роботи щодо забезпечення  соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.

 

Робота з обдарованою молоддю

 

У 2022/2023 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.

Упродовж чотирьох років організації навчальної та виховної діяльності  ми стали свідками того, що українська система освіти активно реформується, щоб відповідати світовим тенденціям, потребам економіки, а також сучасним особистісним і суспільним запитам.

 У навчальному році, що минув, освітня діяльність початкової школи була спрямована на реалізацію  вимог Концепції  державної політики в сфері освіти «Нова українська школа». Діяльність  педагогів знайшла своє відображення у застосуванні методик компетентісного та інтегрованого навчання, практично-діяльнісних та дослідницьких підходів, дотриманні  принципів дитиноцентризму та безпечності організації освітнього середовища.

Випускники 4-х класів  у повному обсязі пройшли  адаптаційно-ігровий та основний етапи навчання в Новій українській школі; у якій приємно навчатися, адже вона надає не лише знання, але й навчає здобувачів освіти застосовувати їх у повсякденному житті.

Відстеження особистісного розвитку дитини та хід опановування нею навчальним досвідом, як основою компетентностей, здійснювалося шляхом упровадження  системи формувального оцінювання. Використання  такої форми оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ  кожної дитини, хід опановування нею змістом навчального матеріалу  та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію розвитку особистості.

В кінці навчального року, за рішенням педагогічної ради,  підсумкове оцінювання для учнів 1-2 класів є вербальним. А для здобувачів освіти 3-4 класів – рівневим. Воно передбачає зіставлення навчальних досягнень учнів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою. За результатами підсумкового оцінювання 2 здобувачів школи І  ступеня не  переведені на наступний рік навчання.

Не зважаючи на виклики сучасності у 2022/2023 навчальному році початківці були активними учасниками позашкільної освітньої, приймали участь у різноманітних конкурсах, акціях, змаганнях.

Дипломом ІІ ступеня за участь у ІІ Міжнародному фестивалі-конкурсі учнівської та студентської  творчості «Змагаймося за нове життя»  нагороджено _______________ ученицю ___ класу (учитель _____________).

 

На кінець 2022/2023 н.р. в основній та старшій школі навчається _64 учнів, із яких ___28  (__32_%) на достатньому та високому рівнях.  За  результатами навчального року нагороджений 1 учень Похвальним листом.

Найвищі показники навчальних досягнень мають учні 7  та 9 класів.

Згідно з  річним планом роботи ліцею , розпорядженнями Департаменту  освіти і науки облдержадміністрації,  управління  освіти, молоді й спорту у 2022/2023 навчального року учні ліцею брали активну участь у І  та ІІ  етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад, мовознавчих конкурсах, Всеукраїнських інтерактивних  конкурсах  «Колосок», «Левеня», Міжнародних  конкурсах з    інформатики «Бобер», з математики «Кенгуру», але у зв’язку з воєнною агресією росії проти України, ми не отримали результати конкурсів. Очікуємо на це восени.

Цьогоріч маємо результати в поетичному конкурсі « За свободу» :

Гран-прі виборов учень 9 класу Опанасюк Богдан,

ІІ місце- учениця 6 класу Софія Артемчук .

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Протягом 2022/2023 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних комісіях:

              предметів суспільно-гуманітарний циклу;

              предметів природничо-математичного циклу;

              початкових класів;

              естетичного й технологічного циклів;

              класних керівників.

Аналіз роботи методичних комісій  засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

              виконання Державних стандартів освіти;

              вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

              опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2022/2023 навчальному році;

              методика організації та проведення сучасного уроку;

              використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;

              формування предметних компетентностей в учнів;

              робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах;

              вивчення передового педагогічного досвіду вчителів міста, області.

Робота методичних об’єднань була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.

Науково-методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.

Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.

Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:

         недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;

         кожне методичне об’єднання автономне у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних об’єднань;

         недостатня роль голів методоб’єднань в організації цілеспрямованої роботи зі здібними учнями з підготовки шкільних команд до участі в міських та обласних етапах учнівських олімпіад, конкурсах різних рівнів;

         педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;      

         потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у міському конкурсі «Учитель року».

 

Виховна робота

В основу організації системи виховної роботи навчального закладу покладено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, взаємодію МАН, широкої мережі гуртків, факультативів, спортивних секцій, музичної школи, учнівського самоврядування. З метою виховання самосвідомості майбутнього громадянина України та забезпечення повноцінного розвитку школяра, розумового, естетичного, фізичного виховання у закладі освіти діяли 2 гуртки спрямовані на розвиток патріотизму учнів.

У цих гуртках розвивають свої творчі та інші здібності 34 учні, що становить практично 50% від загальної кількості учнів школи. Гуртківці є активними учасниками всіх шкільних та позашкільних заходів. Так, наприклад, члени гуртків творчого спрямування беруть активну участь у заходах пов’язаних з творчістю, а члени спортивної секції – в усіх спортивних змаганнях серед учнів ТГ. В ліцеї  створено умови для участі обдарованих дітей у науковому, творчому, спортивному житті школи, району, області, України. Досягнення учнів ліцею постійно висвітлюються на веб-сайті навчального закладу та в соціальних мережах.

                                              Участь учнів

Протягом 2022– 2023 навчального року в ліцеї  провели такі заходи:

- свято Першого дзвоника;

- Благодійна акція «Монетки дітям» зібрані монети перетворити на допомогу для

онкохворих дітей.

 

- Єдиний урок по ПДР «Увага! Діти на дорозі»;

- Селфі-фест «Мій клас найкращий»;

- Всеукраїнський Олімпійський урок «Олімпійськими шляхами до мирного

майбутнього»;

- Танцювальні перерви «Веселі банси»:

- Конкурс квітів та врожаю "Дарунки пані Осені";

- Конкурс відео «Спорт –це життя». Відзняти цілим класом зроблену

фізкультхвилинку;

- Створенні колажу з дитячих малюнів)

- флешмоб «Ми за мирне небо України»;

- Тематична книжкова виставка, презентація до Дня партизанської слави «Велич

народного подвигу», «Сторінками партизанської слави»;

- Відеочеленджер до Міжнародного дня миру «Об’єднані разом»;

- Родинний конкурс квітів та врожаю «Дарунки пані Осені – Ми за Мир в Україні»;

дистанційно)

- Конкурс віршів до Всесвітнього дня туризму;

- Відеопривітання до Дня працівників освіти;

- Фільмографія (перегляд короткометражного фільму) «Пожежники» та «101 –

служба порятунку»;

- Відеопривітання до Дня захисника і захисниці, Покрови Присвятої Богородиці,

Дня Українського козацтва (онлайн) «Дякуємо за Вашу мужність!»;

- Відео- презентація Хелоуін «Я і хелоуін. Як я це бачу»;

- Фоторепортаж «Класний керівник і ми»;

- Рекламний ролик класного керівника « Креативний. Мобільний. Сучасний» ;

- Виставка «Духовні скарбниці твої, Україно»;

- Конкурс на кращу розповідь «Всі слова на одну букву»;

- Творчий конкурс декламаторів «О, мово рідна, що без тебе я?»

- Перегляд відео ролика «Толерантність починається з мене»;

- Акція «16 днів без насильства»;

- Благодійний турнір з волейболу на підтримку ЗСУ «Все буде Україна»;

- Відеоролик-подяка до Революції Гідності та Свободи «Вільні творять майбутнє»;

- Онлайн заняття до відзначення 300 річчя від дня народження Григорія Савича

Сковороди «Життя – це рух, турбота – рух дущі»;

- Майстер-клас "Створення квітки Незабудки" до дня вшанування пам'яті жертв

Голодомору;

- Відео конкурс краси «Україночка -2022»;

- Всеукраїнська акція до Дня памяті жертв голодомору «Засвіти свічку пам’яті»;

- Челендж «Ми проти насильства. Лови мою любов»;

- Виготовлення креативної святкової листівки до Дня Збройних Сил України

«Мистецтво проти війни»;

- Відеопривітання «ЗСУ –слава, гордість, міць країни»;

- Майстер клас та фотоколаж до Дня української хустки «Завяжи хустку», «Хустка –

долі берегиня»;

- Конкурс власних віршів на патріотичну тему «Я – РОДИНА – УКРАЇНА»;

- Презентація проекту до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на

ЧАЕС «Чорнобиль – найбільша техногенна катастрофа ХХ ст.»;

 

- Селфі-фест «Зимова казка»;

- Свято до Дня Святого Миколая;

- Випуск відеоролеку до Дня Соборності «Україна-єдина!»;

- Підготовка до свята Закоханих Створення фотозони, декор на вікна;

- Виставка — спомин «Небесна Сотня воїнів Майдану»;

- Челендж «Сто небесних Ангелів»;

- Акція «Весняна толока»;

- Майстер клас «Свято Пасхи йде до хати, будемо Великдень святкувати»;

- Гра до Всесвітнього дня Землі «Моя земля, тебе я пізнаю щодня»;

- Відеолекторій «Казка про чорнобиль». «Чорнобиль. Як це було»;

- Участь в акції «Подаруй шоколодку військовому», «Серце до серця»;

- Кіносеанс. Перегляд та обговорення документального фільму «Далекий постріл»,

«1377- спалені заживо»;

- Створення вітальних відеороликів «Вітання найріднішим»;

- Виставка робіт художньо-прикладного мистецтва «І доброта і теплота поєднана у

серці мами»;

- Онлайн-презентація «Миттєвості сімейного щастя»;

- Фотофлешмоб «Моя сорочка вишиванка»;

- Флешмоб «Одягни вишиванку, країно моя!»;

- Єдиний урок «Безпека на дорозі – безпека життя»;

- Трудовий десант «Чисте подвіря ліцею», «Ти -господар у своєму ліцеї»;

- Розважальний калейдоскоп (ігри, конкурси, турніри, майстер-класи),

(залучення аніматорів) «Хай сонцю і квітам всміхаються діти на мирній, щасливій

землі»;

- Свято останнього дзвінка «Ми сьогодні йдемо з рідного ліцею»;

- Випускний 2023 «А в доросле життя тільки крок...».

– Початок війни, напад РФ на Україну, дистанційна робота з батьками й дітьми про

дії під час повітряної тривоги;

- Створення пам’ятки «Тривожний рюкзачок»;

- Січень, лютий, березень, квітень, травень, – волонтерська робота «Випічка і збір

продуктів на потреби ЗСУ»;

-організація і збір малюнків «Все буде Україна», «Ми - за мир», «Ми єдині», «Ні

війні», «Повертайтесь додому живими» (протягом воєнного стану).

 

  Уся робота колективу закладу спрямована на виховання шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії. З цією метою налагоджено використання державної символіки України, проведено ряд виховних заходів, що сприяли формуванню почуття патріотизму в школярів. Національне виховання є важливою складовою виховного процесу в школі. З метою виховання поваги в учнів до традицій українського народу в школі проведено українознавчі заходи: народні обрядові свята, традиційний проект «Різдвяна коляда».

Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у ліцеї  створено демократичну модель учнівського самоврядування. Його діяльність здійснюється за чітко складеними планами, засідань учнівської ради та кожного міністерства та комісій згідно графіка двічі на тиждень. Роботу учнівського самоврядування координує педагог-організатор.

Діяльність учнівського самоврядування в 2022/2023 н. р. була спрямована на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів».

Пріоритетними напрямками діяльності учнівського парламенту були:

              використання потенціалу краєзнавчої роботи щодо патріотичного виховання учнів школи;

              виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів;

              формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки;

              значення особистості (у шкільному та громадському житті);

              підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами району;

              вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.

Представники учнівського самоврядування були активними учасниками

всіх загальношкільних заходів. Члени учнівського самоврядування працювали згідно Статуту, виконували свої обов’язки відповідно до приналежності до тої чи іншої комісії чи міністерства.

Виходячи із вище сказаного, вважати виховну роботу у 2020-2021 навчальному році такою, що відповідає плану та реалізації концепції національної школи в педагогічному процесі.

 

 

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.

Тому у 2022/2023 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із передовими педагогами закладу та експертними групами працювала над створенням Стратегії розвитку   для удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі.

Створенню Стратегії розвитку у закладі освіти передувало анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків, що дало змогу сформувати уявлення про наявний стан діяльності закладу. Анкетування проводилося цілком анонімно з використанням Google-форм у  листопаді 2022 року.

Серед педагогічних працівників у анкетуванні взяли участь 30 осіб.

              92,6 % вчителів зазначили, що у закладі освіти створені належні умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації.

              66,7% педагогів зазначили, що у закладі немає жодних перешкод для професійного розвитку, 5% - вказали на відсутність матеріального заохочення з боку керівництва (хоча двічі на рік з нагоди Дня працівника освіти та перед Новим роком відбувається преміювання педагогічних працівників згідно наказу керівника), 8% вважають, що у закладі недостатня матеріально-технічна база, 7,4% (2 вчителі) відповіли, що цьому перешкоджає опір з боку керівництва, 3,7% (1 педагог) – зауважили про погані умови праці.

              92,6% педагогів задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі, 7,2% (2 вчителі) – незадоволені.

              81,4% відповіли, що в цілому психологічний клімат в закладі сприяє співпраці педагогів, 18,5% відповіли, що співпраця з колегами практично відсутня.

              34 педагоги, що брали участь в анкетуванні вважають, що керівництво закладу відкрите до спілкування, вони можуть вільно висловлювати свою точку зору, навіть якщо вона не співпадає з думкою керівництва, 3 колег дали протилежні відповіді.

Щодо результатів анкетування учнів, то:

              89% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 11%, відповіли, що не дуже.

              90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно.

              93% здобувачів освіти стверджують, що вони почувають себе безпечно у школі, 7% - здебільшого ні.

              55,6 % учнів зауважили, що не відчувають булінгу у школі, 36,1% відповіли щодо них були поодинокі булінгу та цькування, 5,6 % зазначили, що досить часто відчувають цькування.

              89% учнів відповіли, що керівництво закладу розглядає їхні звернення, 11 % зазначили, що їм невідомо про можливість звернення.

У анкетуванні батьків взяло участь 53 особи.

              90,6 % батьків зазначили, що їхня дитина охоче відвідує школу, 9,4% батьків відповіли, що неохоче.

              96,2 % зазначили в анкетуванні, що їм вдається поспілкуватися з керівництвом закладу та досягти взаєморозуміння, 3,8% (2 осіб) – дали протилежну відповідь.

              48 з опитаних батьків задоволені організацією освітнього процесу в школі, 5 батьків переважно незадоволені.

              86,8% батьків вважають, що учителі справедливо оцінюють навчальні досягнення їхньої дитини, 13,2% вважають, що інколи оцінювання несправедливе.

              69,8% батьків задоволені харчуванням дитини у школі, 13,2% - не задоволені, 17% учнів не харчуються у шкільній їдальні.

              75,5% батьків у анкетуванні зазначили, що їхні права як учасників освітнього процесу не порушуються, 18,9% відповіли, що інколи порушуються, але вирішуються, 4,7% (3 батьків) – інколи порушуються і не вирішуються.

 Під час розроблення Стратегії розвитку закладу та річного плану роботи закладу ми намагалися врахувати результати вищеописаного анкетування, особливо що стосується булінгу та цькування. Створена Стратегія розвитку закладу включає у себе реалізацію  протягом п’яти років наступних проєктів:  «Інклюзивна освіта: крок за кроком», «Обдарована дитина», «Сучасний освітній дизайн», «Співпраця ДНЗ  та НУШ: педагогіка партнерства», «Плекаємо патріотів України», «Добро починається з тебе», що дасть змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування двома іноземними мовами, комп’ютерними технологіями.

Протягом 2022/2023 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою  складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом  О.Савченко.

Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405.

Освітня програма  ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408.

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за  програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2022/2023 н. р. не виконувалась,через обмежене фінансування. .

У 2022/2023 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.

На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи школи на 2022-2023 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу. Річний план  роблений відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування.

Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти  що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинна визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2022/2023 навчального року здійснювався лише частково, що певною мірою пов’язано з обмеженнями, спричиненими дистанційним навчанням . Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів, що атестувалися (3 педагогів), протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів. Великою перемогою колективу було введення електронних журналів. Протягом 2022/2023 року е- журнали велися в тестовому режимі івсі записи дублювалися  в паперовому варіанті. На основі перевірки складені аналітичні довідки, що підшиваються та зберігаються.

За період 2022/2023 навчального року заклад отримав за державні кошти:

              ноутбуки для всіх вчителів-предметників;

              Миючі засоби( рідке мило, пральний порошок, рідину для миття  підлоги ), дезінфікуючі засоби, рідке мило тощо.

              Капітальний ремонт санвузлів

              Фарбу для ремонту приміщень ліцею ;

              Вугілля і дрова в повному обсязі.

Хочу зазначити, що ліцей  працює в режимі стабільності. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Це капітальний ремонт даху (котрий заплановано на вересень), заміна підлоги в їдальні, заміна покриття підлоги в лаборанській кабінету хімії, поновлення навчального комп'ютерного обладнання. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію.

Для успішної роботи та конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Результати анкетування, проведенні у березні, свідчать в загальному про сприятливий психологічний клімат у колективі, проте часто між учасниками освітнього процесу виникають непорозуміння, вирішити які буває нелегко. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме учасників конфлікту.

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний блог, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти».

Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті ліцею, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.

Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2022/2023 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100% (15 учителів працювали в 5-11 класах, 4 у 1-4 класах, соціальний педагог, педагог-організатор, 2 асистенти вчителя).     

Педагогічними та технічними працівників інших професій ми забезпечені в повній мірі.      

Освітній процес забезпечують 19 педагогів, із них___ – відмінника освіти України, __ - учителя-методиста,  ___5 – старших учителів, вищу кваліфікаційну категорію мають  _9_ педагогів, першу – 2, другу – 2, спеціаліст – 6.       

У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі Житомирського ОІППО та Уманського педуніверситету, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

При проведенні атестації адміністрація школи приділяє належну увагу моральному заохоченню педагогічних працівників, представляючи їх до нагородження грамотами різного рівня.

Щороку, з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників в розмірі до одного посадового окладу. Також згідно статті 57 Закону України «Про освіту» щодо виплати педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов’язків педагогічні працівники отримують  матеріальне заохочення у кінці календарного року. Технічні працівники преміюються відповідно до додатку 2 Колективного договору закладу освіти «Положення про преміювання працівників» за сумлінне виконання службових обов’язків в розмірі однієї мінімальної зарплати.

Як в.о.директора ліцею у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території ліцею. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого навчального закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар