Положення про науково-методичну раду
Жадьківського колегіуму
Загальні положення
Науково-методична рада створюється з метою координації діяльності всіх структурних підрозділів методичної служби Жадьківського колегіуму.
Рада є колективним суспільним органом, поєднує на добровільній основі співробітників Жадьківського колегіуму.
Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в освітній установі.
Науково-методична рада у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів щодо питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної й проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і локальними актами колегіуму.
Завдання і основні напрямки діяльності ради
Науково-методична рада створюється для рішення таких завдань, покладених на навчальний заклад:
- координація діяльності методичних комісій та інших структурних підрозділів методичної служби колегіуму, спрямованої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;
- розробка основних напрямів методичної роботи;
- формування мети і задач методичної служби;
- забезпечення методичного супроводу навчальних програм;
- розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
- організація дослідно-пошукової, інноваційної і проектно-дослідницької діяльності в колегіумі, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т. д.;
- організація консультації співробітників колегіуму щодо проблем удосконалення професійної майстерності, методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
- розробка заходів щодо узагальнення й поширення педагогічного досвіду вчителів колегіуму;
- участь в атестації вчителів колегіуму;
- проведення педагогічних і методичних експериментів щодо пошуку і апробації нових технологій, форм і методів навчання;
- професійне становлення молодих вчителів;
- виявлення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду творчо працюючих вчителів;
- організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в області освіти;
- впровадження до навчального процесу сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем;
- розробка програмного забезпечення для проведення навчальних занять і впровадження їх у навчальний процес.
Основні напрямки
діяльності науково-методичної ради:
- аналіз результатів освітньої діяльності за предметами;
- участь в розробці варіаційної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального об'єму і змісту навчальних програм;
- розгляд і оцінка інтегрованих навчальних програм з досліджуваних предметів і узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог державних освітніх стандартів;
- обговорення рукописів навчально-методичних посібників і дидактичних матеріалів за предметами;
- підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і кваліфікаційного розряду вчителів;
- обговорення докладів по методиці викладу принципових питань програми, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;
- обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
- розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницькою роботою учнів;
- організація і проведення педагогічних експериментів щодо пошуку й впровадження нових інформаційних технологій навчання;
- розробка й удосконалення засобів підвищення наочності навчання, а також методики їхнього використання в навчальному процесі;
- взаємні відвідування занять як усередині МК, так і між учителями різних методичних комісій з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;
- спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МК з метою обміну досвідом роботи;
- вивчення роботи споріднених МК інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
- вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;
- розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань за предметами.
Організація роботи методичної ради
До складу ради входять голови МК, керівники інших структурних підрозділів методичної служби, досвідчені вчителі, директор і заступники директора колегіуму, учені ВНЗ (за наявності співробітництва). Склад ради затверджується наказом директора колегіуму.
У складі ради можуть формуватися секції за різними напрямами діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, діагностика, розробка змісту й т. п.).
Керує радою заступник директора з науково-методичної роботи. Для забезпечення роботи рада обирає секретаря.
Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором колегіуму й затверджується на засіданні педагогічної ради колегіуму.
Періодичність засідань ради - 1 раз на чверть. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов’язаний попередити членів ради. Рекомендації підписуються головою науково-методичної ради й секретарем.
При розгляді питань, що торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних посадових осіб. За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів.
Права науково-методичної ради
Методична рада має право:
- підготовлювати пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду;
- висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в колегіумі;
- порушувати питання про публікацію матеріалів щодо передового педагогічного досвіду, накопиченого в МК;
- порушувати питання перед адміністрацією колегіуму про заохочення співробітників колегіуму за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;
- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
- висувати вчителів для участі в конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року» тощо.
Контроль за діяльністю науково-методичної ради
У своїй діяльності рада підзвітна педагогічній раді колегіуму. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором колегіуму відповідно до планів методичної роботи й внутрішнього контролю.
Затверджено на засіданні педагогічної ради
Жадьківського колегіуму
Протокол №2 від 27.10.2008 року
Немає коментарів:
Дописати коментар